Wykaz obszarów badawczych:
# | Obszar badawczy | Dziedzina naukowa |
---|---|---|
1 |
Celem jest opracowanie zasad kształtowania własności dynamicznych kompozytów epoksydowo-szklanych i epoksydowo-węglowych oraz o strukturze mieszanej (np. z elementami metalowymi). Planowana jest weryfikacja doświadczalna na stanowiskach badawczych elementów, które zostały zaprojektowane na podstawie proponowanych modeli. Na tej podstawie można rozpatrywać następujące zagadnienia:
- Wpływ ułożenia warstw i stopnia przesycenia żywicą na własności dynamiczne,
- Wpływ kształtu elementów na własności dynamiczne,
- Analizę zjawisk nieliniowych związanych z drganiami elementów z kompozytów epoksydowych,
- Tłumienie drgań w elementach z kompozytów epoksydowych,
- Analizę statystyczną powtarzalności wykonania elementów z uwzględnieniem ich własności dynamicznych.
|
Inżynieria Mechaniczna |
2 |
Obszar badań obejmuje diagnozowanie stanu technicznego elementów mechanicznych układów napędowych. Planuje się przeprowadzenie weryfikacji na stanowiskach badawczych lub obiektach rzeczywistych pracujących w warunkach eksploatacyjnych skuteczności zaproponowanych algorytmów diagnostycznych. Na tej podstawie można rozpatrywać następujące zagadnienia:
- Badanie ewolucji zmian stanu zazębienia ewolwentowego w przekładniach,
- Diagnozowanie stanu technicznego przekładni zębatych o różnej geometrii zazębienia, w tym przekładni wielostopniowych.
- Diagnozowanie stanu technicznego łożysk tocznych w układach przeniesienia mocy,
- Wykrywanie uszkodzeń mechanicznych elementów silnika spalinowego,
- Analizę transmisji energii wibroakustycznej w elementach układu napędowego.
|
Inżynieria Mechaniczna |
3 |
Obszar badań dotyczy powstawania drgań skrętnych i giętnych wałów korbowych wynikających z wymuszeń związanymi z działaniem silnika spalinowego. W ramach pracy przewidywane jest wykonanie pomiarów drgań skrętnych końca wału i drgań poprzecznych korpusu silnika oraz opracowanie modelu dynamicznego wału korbowego. Na tej podstawie można rozpatrywać następujące zagadnienia:
- wpływ wymuszeń na drgania elementów silnika,
- analizę wpływu tłumików drgań skrętnych (ich budowa i własności mechanicznych) na drgania wałów korbowych,
- analizę drgań skrętno-giętnych występujących w wałach korbowych.
- Diagnostykę wibroakustyczną elementów układów korbowych.
|
Inżynieria Mechaniczna |